KASTAMONU İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Geleceğin Mühendisleri İş Başında-2 Projesi Açılış Programı Gerçekleştirildi

TUBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında desteklenen, Geleceğin Mühendisleri İş Başında-2 Projesi Açılış Programı, Valimiz Sayın Yaşar Karadeniz, Garnizon Komutanı Personel Albay Gamze Aydoğdu, İl Genel Meclis Başkanı Güray Parçal, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Z.Tahir Karahasan, İl Milli Eğitim Müdürü Cengiz Bahçacıoğlu, KUZKA Genel Sekreter V. Dr. Serkan Genç, proje ekibi ile çok sayıda öğretmen ve öğrencinin katılımlarıyla Şerife Bacı Öğretmenevi Toplantı Salonunda gerçekleştirildi.
Geleceğin Mühendisleri İş Başında-2 Projesi Açılış Programı Gerçekleştirildi

TUBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında desteklenen, Geleceğin Mühendisleri İş Başında-2 Projesi Açılış Programı, Valimiz Sayın Yaşar Karadeniz, Garnizon Komutanı Personel Albay Gamze Aydoğdu, İl Genel Meclis Başkanı Güray Parçal, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Z.Tahir Karahasan, İl Milli Eğitim Müdürü Cengiz Bahçacıoğlu, KUZKA Genel Sekreter V. Dr. Serkan Genç, proje ekibi ile çok sayıda öğretmen ve öğrencinin katılımlarıyla Şerife Bacı Öğretmenevi Toplantı Salonunda gerçekleştirildi.

Vali Karadeniz yapmış olduğu konuşmasında'' Geleceğin mühendisleri iş başında projesine İlimize ve Ülkemize de hayırlı olmasını diliyorum. Aslında bu proje öğrenme sürecinin ne kadar geniş bir kavram olduğunun da bize göstergesi bana göre öğrenme sadece bir yerden bilgileri alıp o bilgileri ezberleyip hafıza da tutup daha sonra da olduğu gibi onları istendiğinde geriye vermek veya onun çıktısını almak demek değildir. Öğrenme toplanan bilgiyi de tıpkı bir bilgisayar gibi veri olarak kabul edip onu işleyip alınan yeni ürünler çıkarma kapasitesini öğrenmektir. Aslında analitik düşünce, bilimsel düşünce dediğimiz yapıda insanların yetiştirilmesi ana hedefimiz olmalıdır ve bu projede sanıyorum, örgün eğitim içerisinde yer alan gençlerimizin, öğrencilerimizin yine üniversitemizden ve diğer ilgili kuruluşlarla işbirliği içerisinde analitik düşünce, bilimsel düşünce tarzını öğrenmeleri açısından büyük katkı olacaktır diye düşünüyorum. Çünkü sanıyorum laboratuvarlarda,  doğada incelemeler yapılacak yani kendiniz araştıracaksınız. Araştırdığınız şeylerden kendiniz sonuç çıkaracaksınız ve bunlar sizin ileride eminim ki yaşantınıza da olumlu sonuçları olacaktır. Biz eğitim hayatımızda ne kadar problem çözmeyi öğrenirsek iş hayatımızda da, kendi yaşantımızda da problemlerimizi çözmekte o kadar başarılı oluruz. Onun için problem çözmekten korkmamak gerekir, öğrenciyken de korkmamak gerekiyor. Yaşantımız boyunca ister istemez birçok problemle karşılaşırız, karşılaşacağız ve problem çözme yeteneğiniz ne kadar gelişirse farklı problemleri de o kadar kolay çözeceksiniz diye düşünüyorum. Ben proje boyunca görev alan tüm çalışma arkadaşlarıma, üniversitemize şimdiden teşekkür ediyorum. Gençlerimize de bu yeni çalışmalarında başarılar diliyorum. Hepinize sevgi saygılarımı sunuyorum" dedi.  

<< Projenin Amacı ve Hedef Kitlesi >>

TUBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında desteklenen projede, Kastamonu ilinde öğrenim gören 7 ve 8. Sınıfa geçen öğrenciler arasından 45 öğrenci eğitime alınmıştır. Bu öğrencilerin 15'i yatılı bölge okullarından, 12'isi taşıma merkezli köy okullarından, 6'sı çocuk evlerinden ve geriye kalan 12'si ise başvuru yapan öğrenciler arasından seçilmiştir. Çalışmanın temelinde dezavantajlı öğrencilere ulaşmak öncelikli bir konudur.

STEM yaklaşımını temel alan Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik alanlarının eğitim ve üretim sürecinde bütünleştirilmesi sağlanarak öğrencilerin problemlere disiplinler arası bakış açısıyla bakmasının hedeflendiği projede eğitim boyunca en az 15 atölye çalışması gerçekleştirilecektir. Gözlem, deney, mobil uygulamalar, bilişim teknolojileri, tasarım, grup çalışması gibi farklı yöntemler kullanılacak ve tüm katılımcıların etkinliklerde uygulama yapması sağlanacaktır. Deneysel bir araştırma süreci sonucunda elde edilen veriler ön test- son test uygulamaları ile ölçülerek değerlendirilmiştir.

Proje kapsamında; Statik Elektrik Uygulamaları, Sanal Gerçeklik Uygulamaları, İdea ile Robotik Kodlama (o-bot), Doğal Kaçak Alarmı (Arduino), Hava Kalite Tespiti (Arduino), Işık Kirliliği, 3D Tasarım Uygulamaları, Otto Robotto (Arduino), Model Roket Uygulamaları, Sürdürülebilir Gelecek Uygulamaları, Gökyüzü Gözlemi, Kaleydeskop, Tekne Yapıyorum, Dünya ve Evreni Çiziyorum ve Böcekleri Tanıyorum konulu toplam 15 atölye çalışması gerçekleştirilecektir.

Program da Proje Yürütücüsü Uzman Öğretmen Çağrı Ayvan tarafından daha önce yapılan çalışmalarla ilgili sunum gerçekleştirildi.

25-06-201925-06-201925-06-2019

Saraçlar Mahallesi Bayındır Sokak No4 Posta Kodu 37100 - (366) 2141001 (366) 2141517 Özel Kalem (366) 2141006

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.