Page 6 - Beyaz ve Mavi Minimalist Teknoloji Seminer Afişi
P. 6
e-kitap
KASTAMONU FEN LİSESİ
LİSELERDE BİLİM UYGULAMALARI PROGRAMI
Elektrikli araçlar günlük kullanımda ne kadar da düşük karbondioksit emisyonu ile çalışsa da gerek üretiminde gerek tükettiği
enerji olan elektriğin üretiminde hatırı sayılır derecede karbondioksit doğaya salınmaktadır. Ama bu halde bile günümüz içten
yanmalı motorlu araçlara göre ömrü boyunca yarı yarıya ve hatta daha az derecede karbondioksit doğaya salınıyor. Örneğin
bir içten yanmalı motora sahip aracın üretiminde 7 ton karbondioksit doğaya salınırken bir elektrikli aracın bataryası hariç 6
ton batarya ile birlikte 12 13 tonları bulan karbon emisyon değerlerine sahip ama iş üretimden kullanıma geldiğinde yapılan
araştırmalara göre Avrupa standartlarına göre bir aracın ömrü olarak gösterilen 150 bin km kullanımda içten yanmalı motora
sahip araçlarının egzoz dumanlarından doğaya salınan karbondioksit 30 tonları buluyor bunu yanında elektrikli araçların yüzde
50 fosil yakıtlarla üretilen elektrik ile kullanımında sadece 8 ton karbondioksit emisyonuna sebep oluyor ve nükleer enerjiye
yöneldiğimiz sürece harcanan bu karbon miktarı da git gide azalacaktır.
Türkiye Otomotiv Girişim Grubu'nun yaratıcılığı ve
vizyonuyla hayata geçen Türkiye'nin ilk elektrikli aracı
olan TOGG, geleceğin ulaşım teknolojisinin temel
taşlarından biri olarak ön plana çıkıyor ve bu vizyonu
Türkiye için hayata geçirme çabasında liderlik ediyor.
TOGG'un ilk elektrikli aracı, sadece tasarımıyla
değil, aynı zamanda sunduğu teknik özellikleriyle de
dikkat çekiyor. Bu araç, tamamen elektrikli ve
yüksek kapasiteli bataryaları sayesinde etkileyici bir
menzile sahip. Elektrikli motoru, yüksek performans
ve düşük enerji tüketimiyle öne çıkarken, rejeneratif
frenleme sistemi ile verimliliği artırıyor.
https://kastamonufenlisesi.meb.k12.tr