Page 2 - Selam Gazetesi
P. 2

Selam Gazetesi



            Elhamdülillahi  rabbi’l  âlemîn.  Es’-salâtü  ve’s-  bulan felsefe, “Dilediğince yaşa.” anlayışının doğru  yükümlülük  yükler.  Bu  açıdan  insanın  özgürlük
        selâmü alâ rasûlinâ Muhammedin ve alâ  âlihî ve  ve gerçekçi olmadığını ortaya koyuyor.                  alanına müdahale eden bir yönü vardır. Lakin kişi
        sahbihî ecmaîn.                                         İnsanın, özgürce yaşayabilme gayesiyle bütün  inancını  kendi  özgür  iradesiyle  seçtiği  için,  dinin
                                                            maddi  ve  manevi  otoritelerden  bağımsızlaşma  kendisine  yüklediği  yükümlülükleri  özgürlük
            Selamün  aleyküm  kıymetli  çocuklarımız,  çabasındayken  kendi  kıskacına  düşme  tehlikesi  alanına bir müdahale değil, bir görev olarak görür.
        gençlerimiz ve okuyucularımız... “SELAM” isimli  de  vardır.  Yani  bitmek  tükenmek  bilmeyen  Allah’a kul olmak hem görevimiz hem de yaratılış
        gazetemizin ilk sayısından hepinize merhaba…        isteklerinin,  hırslarının;  bu  istek  ve  ihtiraslarının  amacımızdır.  Kişinin  görev  ve  sorumluluklarını
                                                            tatmini  için  vermek  zorunda  olduğu  mücadelenin  yerine getirebilmesi de özgürlüğün ona tanıdığı bir
            Kıymetli okuyucum;                              yaşatacağı sıkıntıların kıskacına. O hâlde özgürlük  haktır. Yeter ki bireye kendi iradesinin dışında bir
                                                            anlayışından  hareketle  insanın  dilediği  gibi  inanç dayatılmasın.
            Bu satırlarda “özgürlük” üzerine düşüncelerimi  yaşayabilmesi gerektiği fikri, insanı sürekli huzurlu
        seninle  paylaşmak  istiyorum.  Özgürlüğü  bir  ve mutlu kılacak bir imkân değildir. Çünkü insan             Hangi  özgürlük,  özgürlüktür!  Özgürlük,
        kavram  olarak  ele  almaktan  ziyade  bir  anlayış  sınırları  olmayan,  her  zaman  doğru  kararlar  alıp  kişinin dünyanın merkezine kendisini koyup “Ben
        olarak  değerlendirmeyi  daha  yerinde  buluyorum.  uygulayabilen  bir  varlık  değildir.  Her  ne  kadar  istediğimi  yaparım.”  anlayışıyla  hareket  etmesi
        Bu  değerlendirmeler,  benim  öznel  düşüncelerim  insan,  kararlarını  kendi  iradesiyle  verip  sonucuna  değildir. Özgürlük, insanın hak ve sorumluluklarını
        olacaktır. Aksi takdirde “Özgürlük şudur, özgürlük  katlanmayı göze alsa da, bu kararların etkisi insanın  bilip bu hak ve sorumlulukların gerektirdiği ideal
        şu şekilde olmalıdır.” gibi tanımlamalar, daha başta  kendiyle  sınırlı  kalmayıp  başka  insanları,  hatta  (evrensel  değerler  ölçüsünde)  hayat  standartlarına
        özgürlük fikriyle çelişmek olacaktır!               hayvanları da içine alabilmektedir.                  sahip  olmasıdır.  İnsan,  özgürlüğü  kısıtlayıcı  her
                                                                                                                 türlü  otoriteden  kurtulmaya  çalışırken  daha  da
            İnsan için özgürlük ne kadar mümkündür, daha        Hülasa,  özgürlüğü  “Ben  özgürüm,  istediğim  tehlikeli  bir  girdabın  içine  düşebilir.  Bu  girdap
        doğrusu insan özgür bir varlık mıdır gibi tartışmaları  gibi  yaşarım.”  anlayışıyla  açıklamak  özgürlükle  kişinin  kendisi  de  olabilir.  Özgürleşmenin  ilk  ve
        değerlendirmeden  önce  özgürlük  anlayışımızı,  bağdaşmayacaktır.  Tabii  burada  bireye  rehber  en  önemli  adımı  kişinin  kendi  benliğini  ve  zihin
        özgürlük tanımımızı ortaya koymamız gerekecek.  olmak, bireyi sevmek ile bireye kendi doğrularımızı  dünyasını özgürleştirmesidir.
        Yani “Özgürlük nedir?” sorusuna cevap arayacağız.   dayatmak arasındaki ince çizginin farkında olmak
                                                            önemlidir.                                                                    ***
            Modern  dünyada  sık  sık  duyduğumuz  “Sen
        özgürsün.”, “Hayatını dilediğin gibi yaşa.” mottoları   Özellikle bireyselliğin ön plana çıktığı ergenlik    “SELAM” gazetemizin hayırlara, iyiliklere ve
        aklımıza  geliyor  değil  mi?  Aynı  şekilde  toplumu  döneminde  ve  sonrasında  gitgide  geliştiği  gençlik  güzelliklere vesile olması duasıyla…
        iktidarlara  karşı  harekete  geçirmek  için  atılan  döneminde  bireyin  özgürlük  fikrini  oluşturması
        özgürlük sloganları da... Acaba bu özgürlük tutkusu  önemlidir;  hem  insanı  tüketim  aracı  olarak  gören   En içten selam, dua ve muhabbetlerimle…
        gerçekten bireyin temel hakkı olarak özgürlüğü ne  sermaye  güçlerinin  hem  de  insan  iradesini  menfi
        kadar öncelemektedir?                               emellerine  göre  yönlendirmeye  çalışan  otoritenin                 İsmail Dalahmetoğlu
                                                            ve dinî erklerin nesnesi olmamak için.                      Selam Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni
            İnsanı  “tüketimin  öznesi”  olarak  gören  bir
        anlayışın,  daha  çok  tüketebilmesi  için  insanı      Bireyin  özgürlük  anlayışını  belirlemede  hayat
        birçok  şeyden  feragat  etmeye  zorlaması,  özgürlük  felsefesi,  dünya  görüşü  ve  inançlar  önemli  bir
        mücadelelerinin  iktidarla  sonuçlanmasından  sonra  etkiye  sahiptir.  Ama  her  şeyden  önce  özgürlük
        iktidarın  tahakkümüne  evrilmeleri;  özgürlük  anlayışımızı  merhamet  ve  sorumluluk  odağında
        söylemlerinin  ne  derece  samimi  olduğunu  oluşturmalıyız  düşüncesindeyim.  Çünkü  insan,
        düşündürmekte, öyle değil mi?                       özünde  merhamet  ve  toplumdaki  yeri  gereği
                                                            sorumluluk  sahibi  bir  varlıktır.  İnsanın  bu  iki
            Özgürlük  nedir  gerçekten?  İnsanın  her  özelliği göz ardı edilerek düşünülecek bir özgürlük
        istediğini yapabilmesi, dilediği gibi yaşayabilmesi  anlayışı, başkalarının özgürlük sınırlarına girmeyi    Selam Gazetesi’nin tüm hakları mahfuzdur.
        midir?  Hiçbir  kimsenin  ya  da  değerin,  kurumun,  beraberinde getirecektir. Oysa böyle bir özgürlük,
        otoritenin  hayatımıza  müdahale  etmemesi  midir?  özgürlük değildir.                                                   IMTIYAZ SAHIBI
        Özgürlük, özgürlük müdür!                                                                                       Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürlüğü
                                                                Öyleyse  özgürlük  nedir?  Özgürlük;  insanın                 Din Öğretimi Şubesi Adına
            Özgürlük  neden  istenir?  Bireyin  daha  iyi  en  doğal  hakları  olan  yaşama,  beslenme,                             Mesut ŞEKER
        bir  hayat  sürmesi,  kendini  gerçekleştirebilmesi,  barınma, evlenme, eğitim, kendini ifade etme gibi             Milli Eğitim Müdür Yardımcısı
        hedeflerine  ve  hayallerine  ulaşabilmesi  için  değil  ihtiyaçlarını en ideal seviyede karşılama imkânına
        mi?  Oysa  bireyin  dilediği  gibi  yaşayabilmesi,  sahip  olmasıdır.  Bunun  yanında  her  türlü  şiddet          GENEL YAYIN YÖNETMENI
        kendiyle  ilgili  kararları  dilediğince  alabilmesi,  ve  istismardan  uzak  olmaktır.  Diğer  boyutuyla                İsmail Dalahmetoğlu
        kişiyi her zaman bu emellere ulaştırabilir mi? Ne  özgürlük; kişinin kendi iradesiyle oluşturmuş olduğu
        var  ki  insanın  dilediği  gibi  yaşayabilmesi  hem  hayat  felsefesine  ve  sahip  olduğu  inanç  sistemine   ESER VE IÇERIK INCELEME KURULU
        yaratılış  açısından  hem  de  sosyolojik  açıdan  her  göre sorumluluklarını yerine getirebilme imkânına                   Cengiz Ayata
        zaman  mümkün  değildir.  Çünkü  insan  sınırlı  bir  sahip  olmasıdır.  Burada  şunu  da  sormalıyız:                       Hülya Sefer
        varlık olup tabiat ve toplum tarafından kuşatılmış  Sorumluluk  sahibi  olmak  insanın  özgürlüğünü                  Selvihan Altun Gevgeşoğlu
        hâldedir.                                           kısıtlar  mı?  Bireyin  kendi  istek  ve  iradesiyle  bir
                                                            sorumluluğu kabul etmesi ve sorumluluğunu yerine                     YAYIN KURULU
            Diğer bir boyutuyla insanın dilediği gibi eylemde  getirebilmesi için birtakım ödevleri gerçekleştirmek                 Cengiz Ayata
        bulunabilmesi  ona  çok  geniş  bir  özgürlük  alanı  mecburiyetinde  kalması,  bireyin  özgürlüğünden                       Cengiz Han
        oluşturuyor gibi gözükse de aslında bu durum insanı  taviz  vermesi  anlamına  gelmemektedir.  Bilakis                    Emine Çavdaroğlu
        ciddi  şekilde  sınırlayan  acılar  doğurabilmektedir.  söz  konusu  sorumluluğu  kendi  isteğiyle  kabul                   Fatih Canbaz
        Bu noktada insanın, iradesini her zaman aklıselim  ettiğinden,  bu  ödevleri  yerine  getirmek  birey  için                Faruk Karadağ
        ile yönlendiremeyip zaman zaman duygularına göre  kendini gerçekleştirme sürecidir, yani bir haktır.                         Hülya Sefer
        hareket eden bir varlık olduğu gerçeğini unutmamak                                                                       İsmail Dalahmetoğlu
        gerekir. Dolayısıyla sınırsız bir özgürlük anlayışının   “Bireyin gerçekleştirmek istemediği bir eylem                      Mehmet Bulut
        ortaya çıkaracağı sonuçlar düşünüldüğünde, bireyin  özgürlük  sınırları  dışındadır,  kötüdür.”  diyebilir                 Murat Hasanbaş
        ya  da  diğer  bireylerin  özgürlüğünü  ciddi  şekilde  miyiz?  Bunun  ölçüsünü,  başka  insanların  ve                   Perihan Özdemir
        sınırlayabildiği görülmektedir.                     canlıların  yaşama  hakkına  müdahale  etme  sınırı                      Sabire Yanık
                                                            belirleyecektir.  Örneğin  çöpünü  götürüp  çöpe                 Selvihan Altun Gevgeşoğlu
            Yine  bildiğimiz  bir  tanımdır:  “Kişinin  atmaya erinen bir insanın bu tercihi, çevreye zarar                          Zeliha Ayata
        özgürlüğü  başkasının  özgürlüğünün  başladığı  vereceği için özgürlükle bağdaşmamaktadır.
        yerde biter.”. Peygamberimizin (s.a.v.) “Kendin için                                                                          Iletişim:
        istemediğini başkası için de isteme.” ifadesinde yer    Din, insanı yeri geldiğinde kısıtlar, bireye birçok     Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürlüğü
                                                                                                                                    0366 2903708


         Sayı : 1 / 2022 / Kastamonu İmam Hatip Okulları                            2
   1   2   3   4   5   6   7