Page 7 - Selam Gazetesi
P. 7

Selam Gazetesi





                                            SEÇIMLERINDE








                                          ÖZGÜR MÜSÜN?













                                         Sosyal hayatınızda, alışverişlerinizde veya giyinme alışkanlıklarınızda ne kadar özgürsünüz?
                                         Okuyucularımızın aklından benzer cevapların geçtiğine eminiz. Son yıllarda alışveriş ve giyinme

                                         alışkanlıklarımızda bazı değişiklikler oldu. Özellikle çoğu sektörün hedef kitlesi olan kadınlar
                                         üzerinde ‘iyi ve değişik giyinme’ baskısı oluştu. Yine çoğunuz, “Bu baskı önceden yok muydu?”
                                         diye sormaya başlamıştır bile. Cevaben diyebiliriz ki sürekli tüketim fikrini besleyen psikolojik

                                         baskı, toplumda bu kadar hissedilmiyordu.




            Bugünlerde sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla  ihtiyaçlar oluşturdular.                                    Akabinde  mutsuz  bireyin  eğlenceyi  şehir
        hızlı  tüketmenin  pompalandığı  bir  dünya  ile                                                         mimarisinin  göbeğinde  olan  büyük  alışveriş
        karşılaştık ve çoğumuz da bunu öylece kabul ettik.      Mesela  susamayı  unuttuk  kola  içer  olduk.  merkezlerinde  araması  ve  tüketimin  eğlencenin
        Her birimiz hiçbir şeyin eskimesine izin vermeden  Söyler  misiniz,  hangimiz  ‘kaçmayan’  fırsatlara  kendisi olduğunu düşünmesine şaşmamak lazım.

        yenisini aldık veya almanın tek seçenek olduğunu  aldanıp ‘bitmeyen’ indirimleri kovalamadı? Herkes
        düşünmeye zorlandık. Tüketimin makyajlı hali olan  kullanıyorsa  bu  iyidir    algısının  oluşturulmasıyla   Her şeyin azı karar çoğu zarar diyen felsefemiz
        modanın sözde ışıltısından kamaşan gözlerimiz her  mantığa  ve  de  duygulara  hitap  eden,  ikna  eden  kapitalizmin dişleri arasında  un ufak oldu.Allah’ın
        nasılsa yine vintage ürünlere hayran kaldı.         reklamlar  bu  aldanmanın  müsebbibidir    Toplum  vermiş  olduğu  nimetler  bizler  için  Allah’ın
                                                            içinde statü oluşturmak için  (Jean Baudrillard’in  yaptığı  bir  iyiliktir.  Kuran’ın    diliyle  ‘iyiliğin
            Geçenlerde İngiliz kraliyet ailesinin torunları  deyimiyle)  işaret  değeri-belli  bir  hayat  sitilini,  karşılığı iyilikten başka ne olabilir?’ Kalitesiz ve
        birbirlerinin kıyafetini giyiyorlar diye haber konusu  prestiji, lüksü ve gücü ifade eden- kazanan ürünler  gereksiz tüketimin  karşılığı bizler için mükemmel
        olmuştu.  Onlar  o  zenginliğin  içinde  çocuklarına  için  yarıştık  veya  sosyal  ağlarda  ‘like’ları  almak  yaratılmış  dünyaya  bir  kötülüktür.  Çünkü  artan

        yeni kıyafet giydirmiyorken bizde bugün kaç çocuk  için borca girerek alışverişler yapanlar ise en trajik  karbon ayak izinin tabiata verdiği zarar artık tüm
        abisinin,  ablasının  kıyafetiyle    büyüyebiliyor.  vakalardandır.                                      devletlerce  kabul  edilmektedir.  En  büyük  nimet
        Yaşanmış tatlı, şirin anıların şahidi kıyafetlerimiz                                                     olan  evimize  dünya’mıza  bu  kötülüğü  yapmaya
        mi kalmadı yoksa anıların mı kıymeti kalmadı diye       Dürüst  olalım;  aslında  tek  derdimiz  değer  hakkımız    var  mı  acaba?  Bizler  ki  kendinden
        sormak lazım. Tüm anılar flaş belleklere sıkıştı tabi.  bulmak,  kabul  görmek.  Meselenin  duyguların  sonra gelecekleri düşünüp kıyamet gününde dahi
        Bu durum maddeyi öncelikli kılan modern insanı  tamiri olduğu bir yerde maddenin manasını fazla  fidan dikmeyi öğütleyen Peygamber’in ümmetiyiz.
        bile şaşırtmakta. Bugün genel itibariyle giysilerin  mı önemsiyoruz? Reklamların markalar üzerinden  Elbette  tüketmek  de  özgürlüktür  ancak  iplerin
        kalitesinin ve fiyatının düşmesi, kullanılmış kıyafet  üstünlüğe  ulaştırma  vaadine  ve  bir  sonraki  satın  başkasında olduğu sözde özgürlüğün yapaylığının
        giymektense  yenisini  alma  eğilimini  oluşturdu.  alınan mal ile mutlak mutluluğa ulaştırma iddiasına  farkına varalım.
        Bununla  beraber  daha  az  tüketmenin  tercih  rağmen  -görüyorsunuz  ki-  yine  de  varlığımızı
        olduğunu yok sayan çoğu zaman küçümseyen bir  tamamlayamadık, özümüzü bulamadık.                             Gereksiz  tüketimin  maddi  ve  manevi
        sosyal medya ile karşı karşıyayız.                                                                       zararlarına  karşı  kendimizi  korumanın  yolunu
                                                                                                                 Allah’ın  yüce  kitabında,  hadisler  ve  atalarımızın
            İstanbul dan Aydın a bir köye taşınan                                                                 öğütlerinde  bulabiliriz.    Allah  u  Teala,  “Onlar
        aile iki dönümlük bahçelerinde tarım                                                                         harcadıklarında  ne  savurganlığa  saparlar  ne
        yaparak üretime geçmişler. Sizin                                                                               de cimrilik ederler. Harcamaları, bu ikisinin
        de çevrenizde tersine göç hikayesi                                                                                arasında  dengeli  olur.”  (Furkan  23  24.
        muhakkak duymuşsunuzdur. Bu                                                                                          Ayetler) demektedir. Ayeti kerimesiyle
        ailemiz marketten gıda alımını                                                                                        müslümanın  harcama  alışkanlığının
        asgariye indirmeyi                                                                                                    nasıl olması gerektiğini iletmiştir.
        başarmış. Haberde
        hayretle bildirilen kısım                                                                                                     Gerçek    özgürlük    ancak
        şuydu: Evin annesi 2 yıldır                                                                                                Allah’ın  çizmiş  olduğu  bir
        kendisine tişört dahi                                                                                                             dairede gerçekleşebilir.
        almadığını söylemesi.
        Galiba faydalı                                                                                                                         Sosyal  medya  gibi
        üretim ile gereksiz                                                                                                                  sanal        devlerin
        tüketimden kaçınma                                                                                                                  hükmünden        çıkıp
        doğru orantılı                                                                                                                   öz g ü r l e şe b i l m e k
        ilerliyor.                                                                                                                   umuduyla…


            Satış politikasında
        reklamcılık                                                                                                                      Emine Çavdaroğlu
        sektörünün başarısı                                                                                                       Hüma Hatun Kız Proje Anadolu
        elbette yadsınamaz.                                                                                                                    İHL
        Nasıl mı? Suni istek ve                                                                                                Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni




                                                                                    7                              Sayı : 1 / 2022 / Kastamonu İmam Hatip Okulları
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12